Az "oknyomozó riport" természetesen megint csak odáig jutott el az alaposságban, hogy feltárja, milyen rossz az ott lakó helyieknek, az arra közlekedő autósoknak, kerékpárosoknak - és hogy a hibás fél természetesen a sok balga turista és a buszosok. Arra még véletlenül sem vette a fáradtságot, hogy egy idegenforgalmi szakembert megkérdezzen arról, miért is állnak ott a buszok ténylegesen.
Ez esetben ugyanis kiderülhetett volna, hogy a Nagykörúton belül már alig maradt buszparkoló (a Március 15. téren lévőt nemsokára megszüntetik, így marad a Néprajzi Múzeum előtti pár hely és a Bazilika mögöttiek, no meg persze az alsó rakparton található pár darab. A szakember nyilván azt is felvázolta volna, hogy mivel a busszal városnéző turisták legfeljebb 20-40 percet töltenek a Bazilikában, arra sincs lehetőség, hogy más, távolabbi helyre menjenek addig a buszok, hiszen egy normál hétköznap oda-vissza megjárni mondjuk az újpesti rakpartot vagy a volt Felvonulási teret több időbe telne, mint ameddig a csoport ott tartózkodik - nem beszélve arról, hogy ebben az esetben ezek a buszok ugyanúgy feltartják a belvárosi forgalmat és benzin(dízel)gőzt pöfögnek a levegőbe.
Az pedig ugye egy kérdés, hogy a buszból leszálló 40-50 fős tömeg miként haladjon, hogy még véletlenül se tartsa fel a kerékpársávon közlekedőket, pláne akkor, amikor szezonban sosem egy, hanem adott esetben 3-5 csoport is egyszerre próbálna közlekedni egy ca. 3-4 méter széles járdán, melyet még a szuvenírárusok kipakolt árui is szűkítenek.
Nos, ehelyett tényleg ideje lenne már a probléma tényleges gyökerét megtalálni és a buszosok, utazásszervezők és idegenvezetők sirámait meghallgatva egy egységes, átgondolt és technikailag megvalósítható tervet alkotni az autóbuszos turizmus európai szintű működtetésére Budapesten - mert igaz, hogy egyre kevesebb vendég érkezik busszal hazánkba, de azért 10-15 belvárosi buszparkolóhely talán mégsem elegendő...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mary guida 2011.07.28. 23:10:32
Bizony bennem is felmerült, hogy vajon hogyan s miként fogok buszos városnéző túrákat csinálni, ha már a pesti belvárosban sehol nem lehet majd a buszokkal parkolni. Bizonyos időszakokban már most is nemhogy szerencsére, de kisebb csodára van szükség ahhoz, hogy akár a Néprajzi előtt, akár a Március 15. téri parkolóban helyet találjon az ember.
Nincs viszont arról info-m, hogy bárki is kezébe vette volna az ügyet. Pedig nagyon nagy szükség van rá.
Noha nem pontosan ide kapcsolódik, de mégis muszáj jeleznem, hogy a fogyatékkal élő (konkrétan a kerekes székes) vendégek részére pedig kimondottan nagy kihívást jelent Budapest több helyének megtekintése, mert a lépcsóket kiváltó "felvonók" rendre nem működnek még azokon a helyeken sem, ahol legalább fel vannak szerelve.
Van valaki az olvasók között, akinek már sikerült igénybe venni a földalatti Széchenyi megállójában "működő" felvonót?
Üdv.
Mary
ggabor · http://www.idegenvezeto.org 2011.08.01. 18:56:26
A kerekesszékeseknek épített felvonók szinte mindig csak pár hónapig "élnek", utána tönkremennek, nem javítják őket, vagy csak szimplán elérhetetlen az, aki működtetné őket - nem csak a Széchenyi fürdőnél.