Idegenvezetők világa

Egy idegenvezetőtől mindent meg lehet kérdezni? Miért rohangál esernyővel valaki a Hősök terén napfényes időben? Mi van, ha eltűnik a vendég, a karaván pedig menne tovább?

Ez az idegenvezetők világa - kívülről. A blog ugyanezt mutatja - belülről.

Reklám

2011.10.07. 15:35 ggabor

Parkolási gondok megoldása - második fejezet

Nemrég nagy hírverést rendezett a BKK, amikor megnyitották a "hivatalos" buszparkolót a Műcsarnok mögötti területen. Természetesen fejlesztésről szó sem volt, csak körbekerítettek egy részt, mely elé egy kontérnert és egy, a forgalmat számláló felvigyázót pozicionáltak. Az, hogy mindezt a BKK nem szívjóságból vagy a közlekedés segítése céljából, hanem anyagi haszonszerzésből tette, nyilvánvaló volt: nyílt titok volt, hogy előbb-utóbb fizetni is kell majd a parkolásért.

Hősök tere buszparkoló Nos, ez az idő a mai nappal el is érkezett (kicsit hamarább, mint számítottam) - úgy tűnik szólt valaki az illetékeseknek, hogy október még főszezon, amikor sok turistabusz érkezik - novembertől már jóval kevésbé éri meg a buszparkoló működtetése. És most tessék megkapaszkodni:

1, A parkolási díj buszok részére 2011. november 6. után 1.440,- Ft / óra (8 és 20 óra között)
2, Nappali időszakban a maximális parkolási idő 60 perc (!)
3, A parkolásért éjszaka is fizetni kell, 480,- Ft / óra összeget

Felmerülő kérdéseim:

1, Milyen alapon kerül a pesti parkolási zóna szélén (ahol úgy egyébként a parkolási díj buszoknak 480,- Ft / óra lenne) többe a parkolás, mint a belváros szívében (ahol most 1.200,- Ft / óra a díjszabás)?
2, Ki találta ki az egyórás parkolási limitet? És ehhez kapcsolódóan: mit csináljon a buszos, ha a csoportja nemcsak a Hősök terét, hanem a Városligetet (Széchenyi fürdőt, Vajdahunyadvárat) is meg akarja tekinteni? Indítsa be a buszt, menjen egy kört a forgalomban, majd álljon vissza (avagy éljen a forgalomcsökkentés)?
3, Amikor este/éjjel az egész ex-Felvonulási tér kiürül, melyik buszos fog beállni vajon a fizetős (de persze nem őrzött) parkolóba?

A kérdések jó része szakmabeliek számára természetesen csak költői jellegű, de talán a közlekedésieknek nem ártott volna feltenni őket, mielőtt megreformálták a buszos turizmust Budapesten...

(az egész cikket lásd ezen link alatt)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://idegenvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr73285558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.