Idegenvezetők világa

Egy idegenvezetőtől mindent meg lehet kérdezni? Miért rohangál esernyővel valaki a Hősök terén napfényes időben? Mi van, ha eltűnik a vendég, a karaván pedig menne tovább?

Ez az idegenvezetők világa - kívülről. A blog ugyanezt mutatja - belülről.

Reklám

2011.07.11. 11:53 ggabor

A probléma ismeretlen (?) gyökere

Minap az egyik helyi ingyenes újságban felháborodott hangvételű cikk jelent meg a Bajcsy-Zsilinszky úton parkoló turistabuszok ügyében. A cikkíró helyi lakosokra hivatkozva több dolgot is kifogásolt: - a szabálytalanul parkoló buszok akadályozzák a forgalmat - a buszok parkolás közben is járatják a motort - a fel/leszálló vendégek balesetveszélyt jelentenek a kerékpársáv miatt

Buszparkoló

Az "oknyomozó riport" természetesen megint csak odáig jutott el az alaposságban, hogy feltárja, milyen rossz az ott lakó helyieknek, az arra közlekedő autósoknak, kerékpárosoknak - és hogy a hibás fél természetesen a sok balga turista és a buszosok. Arra még véletlenül sem vette a fáradtságot, hogy egy idegenforgalmi szakembert megkérdezzen arról, miért is állnak ott a buszok ténylegesen.

Ez esetben ugyanis kiderülhetett volna, hogy a Nagykörúton belül már alig maradt buszparkoló (a Március 15. téren lévőt nemsokára megszüntetik, így marad a Néprajzi Múzeum előtti pár hely és a Bazilika mögöttiek, no meg persze az alsó rakparton található pár darab. A szakember nyilván azt is felvázolta volna, hogy mivel a busszal városnéző turisták legfeljebb 20-40 percet töltenek a Bazilikában, arra sincs lehetőség, hogy más, távolabbi helyre menjenek addig a buszok, hiszen egy normál hétköznap oda-vissza megjárni mondjuk az újpesti rakpartot vagy a volt Felvonulási teret több időbe telne, mint ameddig a csoport ott tartózkodik - nem beszélve arról, hogy ebben az esetben ezek a buszok ugyanúgy feltartják a belvárosi forgalmat és benzin(dízel)gőzt pöfögnek a levegőbe.

Az pedig ugye egy kérdés, hogy a buszból leszálló 40-50 fős tömeg miként haladjon, hogy még véletlenül se tartsa fel a kerékpársávon közlekedőket, pláne akkor, amikor szezonban sosem egy, hanem adott esetben 3-5 csoport is egyszerre próbálna közlekedni egy ca. 3-4 méter széles járdán, melyet még a szuvenírárusok kipakolt árui is szűkítenek.

Nos, ehelyett tényleg ideje lenne már a probléma tényleges gyökerét megtalálni és a buszosok, utazásszervezők és idegenvezetők sirámait meghallgatva egy egységes, átgondolt és technikailag megvalósítható tervet alkotni az autóbuszos turizmus európai szintű működtetésére Budapesten - mert igaz, hogy egyre kevesebb vendég érkezik busszal hazánkba, de azért 10-15 belvárosi buszparkolóhely talán mégsem elegendő...

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://idegenvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr103057115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mary guida 2011.07.28. 23:10:32

Sziasztok!
Bizony bennem is felmerült, hogy vajon hogyan s miként fogok buszos városnéző túrákat csinálni, ha már a pesti belvárosban sehol nem lehet majd a buszokkal parkolni. Bizonyos időszakokban már most is nemhogy szerencsére, de kisebb csodára van szükség ahhoz, hogy akár a Néprajzi előtt, akár a Március 15. téri parkolóban helyet találjon az ember.
Nincs viszont arról info-m, hogy bárki is kezébe vette volna az ügyet. Pedig nagyon nagy szükség van rá.

Noha nem pontosan ide kapcsolódik, de mégis muszáj jeleznem, hogy a fogyatékkal élő (konkrétan a kerekes székes) vendégek részére pedig kimondottan nagy kihívást jelent Budapest több helyének megtekintése, mert a lépcsóket kiváltó "felvonók" rendre nem működnek még azokon a helyeken sem, ahol legalább fel vannak szerelve.
Van valaki az olvasók között, akinek már sikerült igénybe venni a földalatti Széchenyi megállójában "működő" felvonót?
Üdv.
Mary

ggabor · http://www.idegenvezeto.org 2011.08.01. 18:56:26

@Mary guida: Sajnos a probléma igazán senkihez sem tartozik - értsd ezalatt, hogy aki tudna érte tenni, annak ez nem prioritása, aki pedig akarna, annak semmiféle jogcíme nincs rá.

A kerekesszékeseknek épített felvonók szinte mindig csak pár hónapig "élnek", utána tönkremennek, nem javítják őket, vagy csak szimplán elérhetetlen az, aki működtetné őket - nem csak a Széchenyi fürdőnél.